Kuidas eesmärkidele kindlaks jääda?

Eesmärkide seadmine on põnev, innustav ja – mis peamine – lihtne. Kirjutad selgesõnaliselt ja detailselt oma visiooni märkmikusse, elad sisse sellesse tundesse, nagu sa oleksid selle juba saavutanud, paremal juhul kirjutad lahti ka selle eesmärgi ajalise või rahalise väärtuse, kõige lõppu kirjutad veel kuupäeva, mil eesmärk võiks olla saavutatud. Ongi valmis!

Seejärel murrad eesmärgi väiksemateks tükkideks nii, et endalegi muutub usutavaks selle eesmärgi saavutamine. Koostad plaani ja tegevuskava ning nii lihtne see kõik ongi! Jääb üle vaid igal õhtul enne magama minemist oma märkmik kätte haarata ning eesmärgid valju häälega endale täies hiilguses ette lugeda. Edasine tundub juhtuvat iseenesest kui võluväel – nagu ei peakski ise midagi tegema. Eesmärgid muudkui täituvad ja kõik laabub. Kõlab nagu muinasjutt?!

Mis juhtub tegelikult peale eesmärkide seadmist?

Pärast tõsisemat eesmärkide järgi enda elu korraldama hakkamist märkad, et päris nii lihtsalt see kõik ei pruugi tulla. Näed, et korrigeerima peaks igapäevaseid pisikesi harjumusi. Harjumuste muutmine ja nende omaks võtmine ei pruugi alati olla kõige lihtsam protsess. Tihti kaob motivatsioon kiirelt ning vaid iseendale antud lubadus liikuda kindlalt eesmärkide suunas on saanud peas ketravateks lugudeks. Lugudeks, kus räägid iseendale, et sa ei ole selleks valmis, hetkel ei ole siiski hea aeg muudatusteks, ma ei saa sellega hakkama jne. Need kõik on vaid iseendale sisendatavad lood, mis tegelikult ei pea paika.

Harjumuste muutmine on suur samm mugavustsoonist väljapoole ning see võibki nõuda suuremaid pingutusi, kui sa oskad ette arvata.

Seega samaaegselt, kui sa planeerid enda eesmärke, planeeri ka seda, kuidas püsida rajal.

Millega veel peaks arvestama?

Alati ei pruugi eesmärgi teekonnal sind toetamas olla su pere, sõbrad või kolleegid. Nad ei pruugi tulla sinu entusiasmiga kaasa – nad ei mõista seda kõike, kuna neil ei ole vastu võetud otsus hakata enda elu korraldama sinu seatud eesmärkide täitumise kursil. Lisaks tuleb niinimetatud argielu vahele, mil iseendale antud lubaduste täitmine tundub võimatuna.

Kas minna teekonnale üksi?

Üksinda oma sihtideni jõudmine ei peagi olema eesmärk omaette. Leiad palju abi ja tuge enda sihtide poole liikumisel, kui otsustad mitte jääda oma teekonnal üksinda. Haara enda kõrvale keegi, kellele pead regulaarselt andma aru sellest, kas oled oma eesmärkide kursil liikumas. Sea konkreetseid tähtaegu ja tegevusi, mille kindlasti pead tehtud saama. Ole aus endale valitud teekaaslase vastu ning tunnista ausalt, kui miski on jäänud unarusse. Lihtne on haarata enda kõrvale keegi lähikonnast, kas abikaasa või elukaaslane, sõber või sõbranna. Sageli aga on veelgi parem enda kõrvale valida arengul silma peal hoidma keegi võõras, kellele on ebamugav või suisa vastik öelda: “Ma ei saanud hakkama, ma ei teinud seda ära…”

Coach on sõltumatu ja erapooletu ning ta ei anna su libastumistele hinnanguid, vaid aitab sul leida üles võimalused, kuidas teekonda jätkata.

Talle läheb korda, et sa saaksid saavutatud just selle, mille järele läinud oled just nii nagu sina seda tahad, mitte nii nagu sõber sulle kõrval sosistada üritab. Ära jää oma teekonnal üksinda, koos on mägesid ja tippusid palju kergem vallutada!